loading...
برای ایرانیان
abbas-lpd بازدید : 31 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریك این موفقیت بزرگ كه در راستای تحقق فرامینفرمانده معظم كل قوا به منصه ظهور رسیده است اظهار داشت:كلیهمراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است. وزیر دفاع در تشریح ویژگی جنگنده قاهر گفت:این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر بفرد،دارای سطح مقطع راداری بسیار كم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست می باشد. سردار وحیدی،بهره برداری از موادپیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم های الكترواویونیك پیشرفته را از دیگر ویژگی های جنگنده قاهر313برشمرد. وزیر دفاع با بیان اینكه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است گفت:جنگنده قاهر حقیقتاً نماد برجسته ای از نبوغ ،خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادلملت ایران در وزارت دفاع است. سردار وحیدی،قابلیت نشست و برخاست با طول باند كوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی هواپیمای قاهر313 ذكر كرد. وزیر دفاع در پایان با تشكر و قدردانی از تلاش و زحمات بی وقفه دانشمندان و متخصصان سازمانصنایع هوایی وزارت در خلق این پروژه بزرگ ملی تصریح كرد:هواپیمای جنگنده قاهر ، ثمرهقدرت ،ایمان ،همت و رشد و بالندگی پرورش یافتگان مكتب خمینی و خامنه ای عزیر است كه در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این اقدام افتخار آفرین افزایش اقتدار ملی و ارتقاءقدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.
abbas-lpd بازدید : 41 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (1)

بهار سومخ (به انگلیسی: Bahar Soomekh) (زاده ۳۰ مارس ۱۹۷۵ در شهر تهران)بازیگر ایرانی تبار است که در سینمای هالیوود به فعالیت در زمینه بازیگری اشتغال دارد.

وی در فیلم های مطرح تصادف، ماموریت غیرممکن ۳ و اره ۳ بازی کرده است.

بهار در سال ۱۹۷۹ در سن ۴ سالگی به همراه والدین و خواهرش صبا سومخ به لس آنجلس آمد. او در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا بارباراتحصیل نمود و در یک شرکت مشغول به کار شد.

همزمان او به کلاس های بازیگری نیز می رفت. اولین بازی بهار در سن ۲۷ سالگی در شوی تلویزیونی «Without a Trace» در قالب یک بازیگر میهمان بود. او در سال ۲۰۰۴ در فیلم تصادف ساخته پاول هگیس به ایفای نقش پرداخت .

او همچنین در فیلم سیریانا بازی کرد که البته نقش او در نسخه اکران فیلم حذف شد. از دیگر فیلم های مطرحی که بهار در آن به ایفای نقش پرداخته می توان به «سریال ۲۴» ، «ماموریت غیرممکن ۳» و «اره ۳» اشاره کرد. او در فیلم اره ۳ نقش دکتر لین را بازی کرد که یکی از مهمترین بازی های او به حساب می آید.

دختر ایرانی که در فیلم وحشتناک اره بازی کرد +عکس

بهار در سال ۲۰۰۶ از سوی مجله پیپل در لیست ۱۰۰ زن زیبای جهان قرار گرفت.

فیلم شناسی

* درست مثل یک زن (۲۰۱۲)

* اره سه بعدی (۲۰۱۰)

* اره ۶ (۲۰۰۹)

* اره ۵ (۲۰۰۸)

* اره ۴ (۲۰۰۷)

* اره ۳ (۲۰۰۶)

* مأموریت غیرممکن ۳ (۲۰۰۶)

* ۲۴ (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۰۵)

abbas-lpd بازدید : 36 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)
خدایی سرتیترو نگا حال کن با آدم حرف می زنه. ویلیام هیگ: ایران به حقوق و آزادی‌های شهروندانش احترام بگذارد 20 December 2012‏ ‏ این یارو با خودش چی فکر کرده که یه همچین حرفی زده.ایرانیان دارن توی دنیا جنگ رواج می دن دیگه نه.
abbas-lpd بازدید : 37 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

نیروی دریایی سپاه به پیشنهاد محسن رضایی و فرمان رهبر کبیر انقلاب و به فرماندهی حسین علایی در سال ۱۳۶۴ تشکیل شد.

این نیرو به سرعت با استراتژی قایقهای تندرو در عملیات‌های مختلف جنگ از جمله والفجر ۸ فتح اسکله الامیه درگیری با نیروی دریایی آمریکا توسط نادر مهدوی در مهر ۱۳۶۶ وهمچنین گشتهای پراکنده در خلیج فارس و تنگه هرمز به تجربه اندوزی پرداخت و آرام آرام به یک نیروی تاثیرگذار تبدیل گشت.


در سال ۶۹ علی شمخانی به فرماندهی مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه منصوب شد و برای بازسازی توان تحلیل رفته آنها تلاش کرد. در این زمان تسلیحاتی چون زیردریایی کلاس کیلو، شناور تندرو هودونگ، موشکهای دریایی c۸۰۲ و c۷۰۱ و کرم ابریشمFL۱۰، قایقهای توپدار سریع السیر و... به سازمان رزم نیروی دریایی پیوست.

در دوران فرماندهی سرلشکر صفوی بر سپاه و دریادار صفاری این نیرو بسیار قدرتمند شد.

لازم به ذکر است در حادثه ۳ فروردین ۱۳۸۷ ۸ ملوان و ۷ تفنگدار بریتانیایی از ناو کورنووال وارد آبهای ایران شدند که بلافاصله به محاصره پاسداران پایگاه اروند سپاه در آمده و بدون هیچ مقاومتی تسلیم شدند.

ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در سرخه حصار تهران و مناطق یکم بندرعباس، دوم بوشهر، سوم ماهشهر، چهارم چالوس و پایگهای آن اروندکنار، عسلویه، چابهار، جزیره خارک، فارسی، لارک و تنب می‌باشد.

لازم به ذکر است به دلیل شراط خاص جزیره ابوموسی و مشکلات موجود با امارات بر سر مالکیت آن حفاظت از آن توسط سپاه به شدت انجام می‌شود و اطراف آن به یک دژ موشکی هدایت شونده خودکار و پدافندی سنگین مجهز شده‌است.

این نیرو هم اکنور دارای بیش از ۱۰۰۰ قایق فوق سریع کلاس عاشورا، طارق، ذوالجناح می‌باشد. کنترل دریایی خزر و عمان نیز به ارتش واگذار شده‌است.

فرماندهی این نیرو هم اکنون بر عهده سردار دریادار پاسدار علی فدوی و فرمانده منطقه یکم بندر عباس که مجهزترین مقر آن است بر عهده دریادار تنگسیری می‌باشد.

قایق های تندرو سپاه

سپاه دارای قایق های تندرو متفاوتی است و همچنین سپاه از دست یابی به سریعترین قایق تندرو جهان بصورت جنگی در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی خبر داده است.این قایق های تندرو در واقع سریعترین قایق های تندرو جهان هستند که قبل از قایق جنگی شدن بصورت قایق مسابقه ای بود.

abbas-lpd بازدید : 40 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

چابک آمریکایی است که شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات متحده امریکا ساخته است. نقش اصلی این هواپیما، پشتیبانی جنگنده‌های بزرگ‌تر مانند اف-۱۵ در درگیری‌های هوایی و حملات زمینی است.

۲۴ کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هائی از آن در ژاپن و ترکیه ساخته می‌شود.این جنگنده مدرن، با انواع فناوری‌های منحصر به فرد خود، نقش بسزایی در برتری هوایی نیروهای جنگنده ایفا می‌کند. از جمله اینکه این جنگنده از نظر تعمیرات و آماده شدن برای عملیات، بسیار سریع و ساده است.

 

تاریخچه ساخت

طی دهه ۱۹۶۰، نیروی هوایی و دریایی آمریکا دریافتند که به جنگنده‌ای نیاز دارند که بتواند با موشکهای دقیق و پیشرفته، از پس ماموریتهای سخت برآید. آنها نیازمند جنگنده‌ای سریع، دارای میدان پروازی زیاد و مجهز به سیستم رادار بسیار قوی بودند. تا آن زمان این دو نیرو از جنگنده‌های جنرال داینمیکس اف-۱۱۱ و اف-۴ فانتوم برای ماموریتهای دوربرد و میانبرد خویش استفاده می‌کردند. تجربیات جنگ ویتنام به آنها نشان داد که نمی‌توانند با سیستم‌های موشکی قدیم چندان موفق باشند.

اف-۱۶ در ایران

نیروی هوایی شاهنشاهی ایران در بین سالهای ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ سفارش خرید ۳۰۰ فروند از این جنگنده را به شرکت جنرال داینامیکس ابلاغ کرد که با موافقت طرف آمریکایی مراحل اولیه این معامله نیز انجام گرفت. ولی بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران این درخواست سفارش را لغو کرد.[۲] دو فروند اف ۱۶ برای آزمایش‌ها به ایران تحویل داده شد و خلبانان برای آموزش‌های مقدماتی به آمریکا اعزام شدند. محمد رضا پهلوی قرار بود این هواپیما را جایگرینی برای نورثروپ اف-۵‌های قدیمی ارتش کند و حتی طی اعلامیه‌ای از شرکت جنرال دینامیکس و لاکهید درخواست کرد که کارخانه ساخت اف ۱۶ را در طبس احداث کنند. اگر ایران این تعداد اف ۱۶ را خریداری می‌کرد از نظر توان نظامی در سال۱۹۹۰ به سومین نیروی هوایی برتر دنیا می‌رسید و دارای بالاترین رکورد در داشتن اف ۱۶ می‌بود.[نیازمند منبع] این در حالی بود که کشورهای اروپایی تنها با بودجه خود توان خریدن ۵۰ فروند اف ۱۶ را داشتند.

مشخصات

  • خدمه: ۱ نفر
  • طول: ۱۵/۰۶ متر (49ft 5in)
  • پهنای بال: ۹٫۹۶ متر (32ft 8in)
  • ارتفاع: ۴٫۸۸ متر (16ft)
  • بال: مساحت ۲۷٫۸۷ مترمربع (300ft²)
  • وزن خالی: ۸٬۵۷۰ کیلوگرم (18,900lb)
  • وزن بارگیری: ۱۲٬۰۰۰ کیلوگرم (26,500lb)
  • بیشینه وزن برخاست: ۱۹٬۲۰۰ کیلوگرم (42,300lb)
  • پیشرانه: ۱× F110-GE-100 توربوفن پس سوز
    • نیرو ی خشک: ۷۶٫۳ کیلو نیوتن (17,155lbf) هرکدام
    • نیرو با پس سوز ۱۲۷ کیلو نیوتن (28,600lbf) هرکدام

عملکرد

  • سرعت بیشینه:
    • در سطح دریا: ۱٫۲ ماخ (۱٬۴۷۰ کیلومتر بر ساعت)
    • ارتفاع: +۲ ماخ (۲٬۴۱۰ کیلومتر بر ساعت)

جنگ افزار

 

  • توپها: ۱×۲۰mm توپ گاتلینگ ولکان M61 با ۵۱۱ گلوله
  • جایگاه‌ها: ۲×موشک هوا به هوا در نوک بال، ۶×زیر بال، ۳×جایگاه زیر بدنه با حمل بار مفید ۷٬۷۰۰kg


abbas-lpd بازدید : 72 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

خودرو زرهی جنگی شماره:یک

نام خودروزرهی جنگی:بی‌ام‌پی-۱/تایپ ۸۶/نفربر براق

نوع خودروزرهی جنگی: نفربر زرهی

سازنده:ایران/ شوروی/چین

نکات: تولید داخلی بی‌ام‌پی-۱ و تایپ ۸۶ (بی ام‌پی-۱ تولید چین) با لیسانس سازنده چینی. ۲۵۰ دستگاه بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ ساخته شد.



 

خودرو زرهی جنگی شماره:دو

نام خودروزرهی جنگی:ام۱۱۳

نوع خودروزرهی جنگی:نفربر زرهی

سازنده:ایالات متحده آمریکا

نکات:---



abbas-lpd بازدید : 37 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

بخش خبری سایت نظامی آی ار ارتش به نقل از خبرگذاری فارس نوشت:

وزیر دفاع اعلام کرد: به زودی و در روزهای آینده از «هواناو» و موشک‌های جدیدی رونمایی خواهیم کرد که قابلیت‌های جدیدی را در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

abbas-lpd بازدید : 27 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

بخش خبری سایت نظامی آی ار ارتش به نقل از خبرگذاری فارس نوشت:

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با تشریح جزئیات جدیدترین پهپاد پدافندی کشور گفت:پهپاد حازم با قابلیت پرواز برد بلند می‌تواند برای بمباران اهداف نیز بکار گرفته شود.

 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به توانمندی‌های روزافزون صنعت دفاعی در طراحی و ساخت پهپاد (پرنده‌های هدایت‌پذیر از دور) از بکارگیری جدیدترین پهپاد پدافندی کشور با نام «حازم» در ماموریت‌های متناسب پدافند هوایی خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: پهپاد «حازم» در 3 مدل برد کوتاه، متوسط و بلند به صورت یک لایه پنهانی برای قرارگاه پدافند هوایی توسط مجموعه قرب قرارگاه و متخصصین پدافند هوایی، طراحی شد.

وی تاکید کرد: از این پهپاد هم در بحث هدف، هم شناسایی و اگر نیاز باشد به عنوان محمول هوایی استفاده می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: این به معنی آن است که «حازم» هم می‌تواند به عنوان هدف برای سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی ما قرار بگیرد و هم می‌توانیم در ماموریت‌های شناسایی از آن بهره ببریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص نحوه انجام ماموریت این پهپاد نیز اظهار داشت: معمولا ما روی پهپاد «حازم» موشک نصب نمی‌کنیم، اما اگر نیاز باشد محموله‌های انفجاری بر روی آن نصب خواهیم کرد.

به گزارش فارس، «حازم» به معنای استفاده از خواب و غفلت دشمن برای حمله به آنها است.

این در حالی است که امروزه پهپادهای ایرانی با آمادگی کامل در رصد مناطق متفاوتی مانند حوزه خلیج فارس، تمامی حرکت های نظامی دشمن در منطقه را زیر نظر دارند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
این یه سایت که توش سعی می شه تا برای همه کس یه چیزی داشته باشه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 1,091
  • بازدید کلی : 13,045